Урок — Мой милый дом

Урок подготовлен и проведен учителем английского языка Шкарлупиной Мариной Викторовной, МБОУ «Лицей № 28»

Адресность: 4 класс общеобразовательной школы, используемый УМК под редакцией В.П.Кузовлева «English»

«Home Sweet Home»

Структура урока

Communication objectives: Pp will be able  to talk about home.

Educational objective: Pp will  read for specific information, learn new words

Skills development: Pp will practice  usage of prepositions of place, to name and describe the rooms in the house

Equipment: a blackboard, a student book, cards, poster.

Содержание урока:

Vocabulary

Active: in, on, under, in front of, next to, behind, plant, magazine

Passive: expensive, cheap, huge, beautiful, attractive, quite, modern, comfortable, wonderful, large, balcony, swimming pool, lovely, spacious, upstairs, downstairs, pleasant, pretty, half a mile, main road, each, area.

Revision: kitchen, bathroom, study, living- room, dining- room          Structures:  have/has got, there is/there are

План-конспект урока

  1. Начало урока
  2. Приветствие. Оргмомент. T: Good morning children! Sit down, please.
  3. 2. Сообщение темы и цели урока (которые должны быть коммуникативно-направленными)

T: Look at the poster. What can you see?

P: A house.

T: Yes, you are right. Today we are going to speak about sweet home (слайд №1). But now look at the blackboard you can see a new rhyme (слайд №2). Let’s listen and read it!

3.Фонетическая зарядка

T: Little mouse, little mouse  /Where is your house?  /I am a poor mouse,  /I have no house… (слайд №3)

  1. T: Let’s remember the last lessen. Name the rooms you know, please. ! (слайд№4)

P: Bedroom/kitchen/etcT: Ok. Listen to my description and tell me what room it is.

T: Yes! It’s a room for cooking.

P: Kitchen

T: Brilliant! It’s a room for watching TV.

P: Living-room (слайд№5)

T: It’s a room for sleeping. What room is it?

P: Bedroom!

T: It’s a room for washing your face and hands

P: Bathroom! ? (слайд №6)

  1. Основная часть урока.
  2. Речевая зарядка

T: You know some prepositions. Such as: on, in, under. Repeat after me…

  1. Игра: Where is a flowerответить по образцу:there is a flower on the table (слайд №7)
  2. Фонетическая отработка слов по теме «Мебель» (слайд №8 — № 11)
  3. Физ. Зарядка. I can run and I can jump! /I can swim and I can sleep! /I can dance and I can fly! /I can run and I can jump!
  4. составление рассказа по картинкам по плану: 1. Название комнаты; 2. Месторасположение предмета (слайд №12 — №13)
  5. T: выполнение упражнений (использование прилагательных и существительных, использование глагола «»; чтение текста, перевод) (слайд №15 — №18)

III. Заключительная часть урока.

T: Open your diaries and write down the home task

Thank you for the lesson! Marks for today.

 

Урок английского языка

Скачать презентацию «Мой милый дом»

Смотреть презентацию урока «Мой милый дом»

Добавить комментарий